A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 86 perc

Hogyan lesz a játékötletedből jövedelmező vállalkozás?

A workshop második napja azt járja körül, hogyan lehet egy friss játékötletből vagy prototípusból komoly bevételt generálni, akár kiadói megállapodások, közösségi finanszírozás vagy a kívánságlisták építése révén.

Az előadás során a játékipari finanszírozás és ötletértékesítés különböző módszereit tárgyalják. A figyelem középpontjában a demókészítés, valamint azok kiadók, platformok vagy akár közösségi finanszírozás révén történő értékesítése áll.

Fókuszba kerül az email-listák és a közönségépítés kulcsfontosságú szerepe a sikeres kampányokban. A prezentáció példákat hoz crowdfunding kampányokra (Kickstarter, Indiegogo), és hangsúlyozza, hogy a közösségi támogatás ma már nem csupán a nagy összegek megszerzéséről, hanem a fenntartható finanszírozásról is szól.

Az előadó bemutatja, hogyan lehet sajtólistákat, streamereket, barátokat és családtagokat a projekt beindításához mozgósítani. Felmerül, mennyire meghatározó az első órákban generált lendület egy kampány sikere szempontjából.

Szó esik a kiadói szerződésekről, a kockázatok mérlegeléséről és a jogosultságok átadásának dilemmáiról. Az is kiderül, mekkora összegekkel lehet számolni különböző címkategóriák esetében. Az előadó tapasztalatai alapján tanácsokat ad, hogyan növelhetjük hitelességünket pályakezdőként is.

Külön blokkot kapnak a Steam wishlist rendszerének működésével kapcsolatos tippek, a konverziós arányokkal kapcsolatos javaslatok, valamint a közösségi média, sajtómegjelenések, rendezvények és nagyobb influenszerek bevonásának jelentősége. Felvetődnek példák a sikeres finanszírozási utakról, és arról is szó esik, milyen támogató közösséget lehet kiépíteni egy-egy alkotói projekt köré.