Ebben a fejlesztői naplóban egy játékfejlesztő részletesen bemutatja, milyen módon járulhatnak hozzá a különböző automatizálási eszközök, például az öntözőberendezések, a farm menedzseléséhez egy játékban. Hosszú idő után ismét a mezőgazdasági játékmenetre fókuszálva, az alkotó a maradék legnagyobb funkciókon kezd el dolgozni, amelyek jelentősen befolyásolják a játékélményt.
Az epizódban szó esik az automatizálás három fő típusáról: öntözőrendszerek, automata vetők és automata betakarítók. Külön hangsúlyt kap az öntözőrendszerek fejlesztése, ahol többféle modell és mozgásforma is kipróbálásra kerül: van forgó fejű, valamint oda-vissza mozgó öntöző is. Kódolási megoldásokkal mutatja be, hogyan lehet a modellek egyes elemeit külön mozgatni a játékban, így látványosabbá téve az animációkat.
Az automatizálás mértékének kiegyensúlyozására külön odafigyel a készítő: az olcsóbb változatokat korlátozott vízmennyiséggel látja el, így azok időnként újratöltést igényelnek. Kiemeli, hogy fontosnak tartja a játék egyensúlyát és azt, hogy a manuális eszközöknek is mindig legyen szerepük, így az automatizáció inkább kiegészítő, mint domináns eleme lesz a játékmenetnek.
Felvetődik a kérdés, hogyan lehet a játékautomatizálását úgy megtervezni, hogy ne tegye fölöslegessé a manuális munkát, hanem éppen csak enyhítse azt. A videó végén izgalmas folytatást ígér újabb automatizált eszközökkel, előrevetítve további fejlesztéseket és dilemmákat.