A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 40 perc

Négy év küzdelem és alkotói dilemmák egy indie játék fejlesztése során

Személyes élmények és elmélyült szakmai tapasztalatok egy indie játék négyéves fejlesztése során, fókuszban a kreatív kérdésekkel, optimalizálási kihívásokkal és a belső, alkotói dilemmákkal.

Négy év önálló fejlesztés után a készítő betekintést enged egy indie játék születésének keményebb oldalába, személyes tapasztalatokon keresztül. Megismerhetjük, milyen dilemmákkal és önreflexióval jár, amikor valaki ennyi időt és energiát fektet egy projektbe, felmerülve a „besüllyedt költségek hibájának” gondolatával is – vajon érdemes tovább küzdeni, vagy ideje elengedni?

A játék, a Twisted Tower, fejlesztése során számos szakmai és művészi akadály merült fel: optimalizálási gondok, hangulat és világítás átalakítása, valamint új zenei és történeti elemek beépítése. A videó bemutatja, hogyan válhat meghatározóvá akár egy zenei hangulatváltás vagy a fények kreatív alkalmazása a horrorjáték élményében, illetve mennyire fontos, hogy egy játék minden részlete ne csak technikailag, hanem esztétikailag is helytálljon.

Felmerül a kérdés: mikor válik az újra-újra történő átdolgozás öncélú javításmániává, és mikor szolgálja ténylegesen a játékélményt? A készítő kitér a fejlesztői magány és a visszajelzés jelentőségére is, rávilágítva, milyen fontos, hogy tesztelők valós időben próbálják ki a játékot, mert csak így derülnek ki a rejtett problémák.

A fejlesztő arról is beszámol, hogy milyen kihívás megfelelő opciómenüt készíteni, és a színtiszta szakmai hardveres optimalizációknál mennyivel többet számít néha egy-egy élményközpontú „apró trükk”. Mindennek hátterében pedig ott a soha el nem halkuló kérdés: vajon érdemes volt ennyit áldozni erre a projektre?