A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 85 perc

Húsz év indie játékfejlesztés: stabilitás és közösségépítés Jake Birkett-tel

Beszélgetés Jake Birkett indie fejlesztővel a hosszú távú túlélésről, a saját motor előnyeiről, a szórakoztató játékdizájn titkairól és a Forbidden Solitaire horrorjáték születéséről.

Az interjú egy tapasztalt indie játékfejlesztővel, Jake Birkett-tel készült, aki húsz éve készít önálló játékokat, elsősorban pasziánsz típusúakat. A beszélgetés során szó esik a sikeres indie fejlesztés kulcsairól, valamint arról, hogy nem feltétlenül a legújabb motorok használata vagy a hatalmas, virális siker az egyetlen út.

Jake a saját fejlesztésű motorját használja, nem ragaszkodik a legtrendibb technológiákhoz. Elmondja, miként tudott stabil, hosszú távú bevételt elérni nem kifejezetten népszerű, de jól működő játékokkal. Felveti, mennyire tévút lehet csak a virális sikerre várni, helyette a folyamatos, megbízható minőség és a közösségépítés lehet a biztos alap.

A témák között megjelenik a játékok „juice”-a, vagyis játékélmény faktora; hogyan adnak hozzá a valódi élvezethez az audio- és vizuális visszacsatolások, valamint a jól megválasztott dizájnelemek. Az is szóba kerül, hogy családi háttérrel és korlátozott anyagi lehetőségekkel miként lehet kiegyensúlyozott döntéseket hozni kockázat és kreativitás között.

Az adás bemutatja Jake új projektjét, a Forbidden Solitaire-t, amely a pasziánsz játékmechanikát horror témával ötvözi. A beszélgetés kitér a játék egyedi fejlesztési hátterére, a Blitz Max motor előnyeire és hátrányaira, valamint arra, miben különbözik a Unity vagy más mainstream motorok használatától. Felmerül, mennyire fontos a játék ötlete és annak végrehajtása, illetve a piacismeret, és ezek hogyan eredményezhetnek váratlan sikereket.

Szó esik a lassú és gyors siker közötti különbségekről, a „pops” (bevételek hirtelen megugrása) ellenőrizhetetlenségéről, valamint a pénzügyi tervezés jelentőségéről. Jake tapasztalatai alapján a stabil, több lábon álló vállalkozás és a kitartó közösségépítés meghatározó lehet az indie színtéren.