A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 78 perc

Egyedülálló kaland: hogyan hoz létre DevDuck indie játékot teljes állás mellett

Mi történik, ha valaki öt éven át teljesen egyedül fejleszt egy játékot, miközben teljes munkaidőben dolgozik? DevDuck tapasztalataiból inspirációt és őszinte válaszokat kaphatsz a kitartásról, időbeosztásról és a kreatív szabadság kihívásairól.

Hogyan tud valaki évekig úgy játékot fejleszteni, hogy mindent egyedül csinál – a pixelarttól a zenéig? Egy szenvedélyes fejlesztő, DevDuck, mindent megtesz annak érdekében, hogy hobbijából született projektje, a Dolphin, valóban elkészüljön, miközben teljes munkaidős állást tart fenn. A beszélgetés betekintést enged abba, milyen kihívásokat jelent egy ilyen monumentális vállalkozás fenntartása, mennyire nehéz reggelente felkelni, és hogyan lehet motivált maradni akár öt év után is.

A műsorban kitérnek arra is, hogy miben más az indie játékfejlesztés, mint a professzionális szoftverfejlesztői munka, hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a kreatív ötletek megvalósítása és a projektek kordában tartása között. Felmerül a kérdés: lehet-e hobbiként hosszú távon élvezni a fejlesztést, vagy az is munkává válik egy idő után?

Érdekes témaként merül fel továbbá a közösségi média, mint motivációs és elszámoltathatósági eszköz a fejlesztés során: mennyiben tud segíteni egy YouTube-csatorna a saját célok elérésében? Szó esik arról is, hogyan vált DevDuck a Unity-ről Godotra (GDAU), miért hoz ilyen döntést egy indie fejlesztő, és milyen különbségek vannak az egyes motorok között.

A beszélgetés utolsó részében bepillanthatunk a Dolphin kulisszái mögé: hogyan működik a játék világa, a proceduralitás és a pixel art, milyen kompromisszumokat és kreatív megoldásokat kell alkalmazni ahhoz, hogy a fejlesztő egyedül is elboldoguljon. A pénzügyi oldal is szóba kerül, például saját webshop indítása vagy szponzorációk, illetve az, hogy lehet-e ebből teljes állású karriert csinálni – vagy jobb, ha hobbiként marad meg?