Hogyan tud valaki évekig úgy játékot fejleszteni, hogy mindent egyedül csinál – a pixelarttól a zenéig? Egy szenvedélyes fejlesztő, DevDuck, mindent megtesz annak érdekében, hogy hobbijából született projektje, a Dolphin, valóban elkészüljön, miközben teljes munkaidős állást tart fenn. A beszélgetés betekintést enged abba, milyen kihívásokat jelent egy ilyen monumentális vállalkozás fenntartása, mennyire nehéz reggelente felkelni, és hogyan lehet motivált maradni akár öt év után is.
A műsorban kitérnek arra is, hogy miben más az indie játékfejlesztés, mint a professzionális szoftverfejlesztői munka, hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt a kreatív ötletek megvalósítása és a projektek kordában tartása között. Felmerül a kérdés: lehet-e hobbiként hosszú távon élvezni a fejlesztést, vagy az is munkává válik egy idő után?
Érdekes témaként merül fel továbbá a közösségi média, mint motivációs és elszámoltathatósági eszköz a fejlesztés során: mennyiben tud segíteni egy YouTube-csatorna a saját célok elérésében? Szó esik arról is, hogyan vált DevDuck a Unity-ről Godotra (GDAU), miért hoz ilyen döntést egy indie fejlesztő, és milyen különbségek vannak az egyes motorok között.
A beszélgetés utolsó részében bepillanthatunk a Dolphin kulisszái mögé: hogyan működik a játék világa, a proceduralitás és a pixel art, milyen kompromisszumokat és kreatív megoldásokat kell alkalmazni ahhoz, hogy a fejlesztő egyedül is elboldoguljon. A pénzügyi oldal is szóba kerül, például saját webshop indítása vagy szponzorációk, illetve az, hogy lehet-e ebből teljes állású karriert csinálni – vagy jobb, ha hobbiként marad meg?