A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 24 perc

Zelda: Echoes of Wisdom – Menürendszer újratervezése a Unity-ben a jobb felhasználói élményért

Milyen megoldásokkal lehetne hatékonyabbá és élvezetesebbé tenni a Zelda: Echoes of Wisdom vitatott menürendszerét? A videó több kreatív felülettervet vizsgál a Unity motorban, és UI ötleteket valósít meg élményszerű prototípus formájában.

A bámulatos ötletesség és újítás jellemzi az Echoes of Wisdom Zelda játékot, amelyben a főhős, Zelda hercegnő képes bármilyen tárgy vagy élőlény másolatát elmenteni, majd szükség szerint előhívni. A játékos így változatos módokon oldhat meg logikai feladványokat vagy hívhat hadba lényeket maga mellé.

Azonban a kezelőfelület dizájn súlyos gondokat okoz: az idő előrehaladtával a játékban összegyűjtött objektumok egyre hosszabb, nehezen átlátható sorba rendeződnek, és a megfelelő „echo” kiválasztása rendkívül időigényes, frusztráló élménnyé válik. Bár van lehetőség szűrésre és néhány rendezési szempont használatára, ezek csak részben segítenek.

Sokan panaszkodtak már a felhasználói élmény miatt — a videókészítő ezért elhatározta, hogy Unity-ben újratervezi és teszteli a menüt, feltárva, milyen alternatívákkal lehetne gyorsabbá és áttekinthetőbbé tenni a rendszert. Felmerültek olyan ötletek, mint a horizontálisan-vertikálisan kombinált sávok, rácsnézetek kategóriákkal és lapokkal, vagy akár a kedvencek gyűrűmenüje.

A fejlesztés során inspirációt merít például a PlayStation 3 cross media bar felületéből, a Minecraft rendezési megoldásaiból, vagy az Animal Crossing és a Super Mario Maker 2 radikálisabb UI ötleteiből. Felvetődik, hogy a menü nem pusztán funkcionális eszköz, hanem akár kreativitásra is ösztönözheti a játékost – ezzel kapcsolatban izgalmas kérdések merülnek fel a dizájn-filozófia kapcsán.