A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 13 perc

Unity és Unreal harca: Melyik a jobb választás 3D-s játékokhoz és FPS-ekhez 2025-ben?

Unity vagy Unreal? A beszélgetésből kiderül, milyen technikai és anyagi szempontok befolyásolják a döntést, ha valaki FPS-t vagy 3D-s játékot szeretne fejleszteni.

Ebben a videóban két népszerű játékmotor, a Unity és az Unreal összehasonlítása kerül középpontba, különösen 3D-s játékok és FPS-ek fejlesztése szempontjából. Az egyik interjúalany egy virális sikerű taktikai lövöldözős játék, a Ready or Not készítője, míg a másik a Twisted Tower nevű játék fejlesztője, aki Unityvel dolgozik, és komoly nehézségekről számol be.

A beszélgetésben olyan kérdések is felmerülnek, mint a játékmotorok optimalizációja, árképzésük, vagy éppen a fejlesztői közösség támogatása és a tanulási görbe nehézségei. Kitérnek arra, milyen technikai akadályokat jelent a fények és árnyékok kezelése a különböző motorokban, valamint hogy mennyire kell kompromisszumokat kötni a vizuális minőség érdekében.

Felmerül, hogy melyik motor milyen típusú játékokhoz lehet ideálisabb, mennyire bonyolult a világítás kezelése, vagy éppen milyen alternatívák léteznek a nagyobb motorokon túl. Szóba kerülnek egyéb játékmotorok is (Snowdrop, Decima stb.), illetve az is, hogy a játékfejlesztés mennyire függhet a csapat szakértelmétől vagy a kezdeti anyagi lehetőségektől.

A témák között szerepel az indie fejlesztés jövője, a piacra jutás nehézségei, valamint egy játékkészítő-képzés lehetősége is, amely gyakorlati tapasztalatokkal és esettanulmányokkal segíti az álmodozó fejlesztőket.