Kezdetben a szerző beismeri, hogy bár tíz éve folyamatosan kutatja és elemzi a videojáték-tervezés világát, valójában a kezdetekkor keveset tudott erről a komplex szakmáról. A videó ennek a tanulási útnak a legfőbb állomásait idézi fel, végigkalauzolva a nézőt az elmúlt évtized kiemelkedő felismerésein.
Felvetődik a kérdés, hogy egy játék élményét pontosan mi határozza meg: a történet, a grafika, vagy inkább a játékmenet mechanikái? Vajon még mindig van helye a pontversenyeknek, vagy ezek csupán múltbeli maradványok? Szóba kerül az is, hogy mennyire fontos a célközönség meghatározása, és hogy hogyan lehet játékokat egyszerre többféle játékos számára élvezetessé tenni.
Kiemelt témák közé tartoznak a nehézségi fok beállításának dilemmái, a túlzottan szűk műfaji kategóriák korlátai, illetve az, hogy a valóban érdekes mesterséges intelligencia nem feltétlenül az élethűségben, hanem a játékélményben rejlik. A videó végigkíséri azt is, hogy mennyire fontos a folyamatos tesztelés, a játékosok bevonása, valamint az újragondolás szükségessége a játékkészítés teljes folyamatában.
Sok izgalmas kérdés kerül elő: Mi a játéktervezés legfontosabb feladata? Mikor érdemes ragaszkodni egy bevált megoldáshoz, és mikor kell nyitni az új ötletek felé? Hogyan teremthetünk valóban eredeti játékokat egy egyre inkább ismétlődő trendekkel teli iparágban?