Az Undertale Sans karakterének különleges státuszát vizsgálja ez az elemző videó, amely a videojátékok, birkózás és történetmesélés kapcsolatát tárja fel. A bevezetőben szó esik a videó előzményéről és annak újragondolt adaptációjáról, miközben zenei remixek teremtenek hangulatot.
Érdekes kérdésként veti fel, hogyan befolyásol minket az úgynevezett „anchoring bias”, amely egy elsőre lényegtelennek tűnő információval képes jelentősen irányítani az ítélőképességünket – ahogy a Titanic roncsainak mélységét illető példából is kiderül. Ez a kognitív torzítás a videojátékok és birkózás világában is kulcsszerepet játszik a karakterek megítélésében.
Az alkotás rávilágít arra, hogy a birkózásban és a videojátékokban ugyanúgy mesterséges módon, gondosan megtervezett mérkőzéseken át formálják a karakterek hitelességét és erősségét. A hivatkozott szubkultúrákban a „felülkerekedés” („overness”) nem csupán győzelmeken, hanem az ellenfelek minőségén és a bemutatás módján múlik.
Undertale példáján keresztül arról esik szó, hogy a lejátszási stílus, különösen a „genocide run”, hogyan mutatja be Chara karakterét mindent elsöprő erőként. Külön hangsúlyt kap, hogy Sans hogyan válik rendkívül erőssé a játékban az ellenfelek és események kontextusában a játékos szemében.
A videó végigvezeti a nézőt a játék, birkózás és pszichológia izgalmas metszetén, kérdéseket vetve fel arról, miként hat a prezentáció, a nehézség és a karakterek egymáshoz viszonyított státusza a játékélményre, illetve mennyire tudatosan manipulálnak minket ezek a mechanizmusok.