Az októberi hónap és a közelgő Halloween apropóján a videó a játékokban előforduló kísérteties, „spooky” pályákat állítja a középpontba. Különböző műfajokban és korosztályoknak szánt játékokban gyakran jelennek meg ilyen szintek, hiszen ezek remek lehetőséget adnak az alkotóknak a hangulat és a játékmenet frissítésére.
Különféle példákat mutat be, kezdve az egyszerű, csak esztétikai átalakításoktól, mint a Team Fortress 2 Halloween pályái, egészen a mélyen integrált tematikus dizájnokig, például a Banjo-Kazooie Mad Monster Mansion vagy a Mario-sorozat Ghost House szintjei.
Érdekességként szóba kerülnek olyan mechanikák is, mint a sötétség használata platformjátékokban, amely új kihívásokat teremt, illetve az, hogyan alkalmaznak játéktervezők különleges effektusokat az atmoszféra fokozása érdekében. Külön esettanulmányként vizsgálja az olyan szinteket, mint a Shovel Knight Lich Yard, a Sonic Heroes Mystic Mansion vagy az Outer Wilds Dark Bramble bolygója.
Felvetődik, hogyan képesek ezek a szintek egyensúlyozni a „félelmetes” és a „otthonos” érzést, hogyan segíthetnek történeti vagy játékmeneti problémák megoldásában, illetve hogy egyes játékokban miként lehet a szokásostól eltérő, pszichológiai horror élményt is elérni (pl. Resident Evil Village Dollhouse szekció).
Megjelennek különböző tónusok, a sötét, vicces, akciódús vagy szürreális megközelítések – mindezek pedig abban segítenek, hogy egy-egy ilyen pálya kiemelkedő emléket hagyjon a játékosban.