Sokan úgy vélik, hogy elképesztően sok kívánságlistára (wish list) van szükségük ahhoz, hogy játékuk sikeres legyen a Steamen, de vajon tényleg ez a kulcs mindenhez?
A beszélgetésből kiderül, hogy a kívánságlisták száma ugyan fontos tényező, ám a sikerhez nem feltétlenül kell hatalmas, virális érdeklődést generálni. A vendégek és szakértők – köztük Chris Sakowski és Gavin, a Choo Choo Charles fejlesztője – arról értekeznek, hogy milyen mértékű érdeklődésre van ténylegesen szükség a játék megjelenésekor.
Szóba kerül, hogyan működik a Steam algoritmusa, és milyen szerepet játszik például a discovery queue vagy a ‘new and trending’ szekció. Elemzik, hogy a kívánságlisták számának növelése inkább biztosíték, mint garancia a sikerre, és hogy a játék minősége, valamint a közösségi visszajelzések sokkal nagyobb súllyal esnek latba hosszú távon.
Külön figyelmet kapnak azok a gyakorlati tanácsok, amelyek segíthetnek egy-egy új fejlesztőnek eligazodni a marketing és a platform működésének útvesztőiben. Felmerül a kérdés, hogyan lehet már az első projekttel is pénzt keresni, miközben a Steamen felállított minimális elvárásokat is teljesíteni kell.