A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 15 perc

Melyik játékmotort válaszd: Unity, Godot vagy Unreal?

Játékfejlesztői beszélgetés a Unity, Godot és Unreal motorok előnyeiről, hátrányairól és a motorváltás dilemmáiról.

Milyen szempontok alapján válasszunk Unity, Godot (a videó szövegében: GDAU) vagy Unreal motort játékfejlesztéshez? Ebben a beszélgetésben két fejlesztő osztja meg tapasztalatait a motorváltásról, különös tekintettel a mobil- és PC-játékok készítésére.

Felmerül a kérdés, hogy melyik motor a legalkalmasabb bizonyos projektekhez. Egyrészt a Unity rengeteg mobiljáték példáját kínálja, sok kész plugin érhető el, és minden kezdő fejlesztő könnyedén belevághat, azonban a rendszeres, nagyméretű frissítések sokszor nehézséget okozhatnak, és a szoftver bonyolultsága is visszatartó erő lehet.

A Godot nyílt forráskódú, gyorsan beindul, kifejezetten könnyen használható 2D-s projektekhez, és nem terheli le a gépet felesleges funkciókkal. Téma az is, hogy a motorok fejlesztési filozófiája, dokumentációja és renderelési megoldásai miként hatnak a fejlesztői élményre, illetve mennyire egyszerű egy új motort megtanulni vagy átállni rá.

A beszélgetés többször visszatér arra a dilemmára is, hogy érdemes-e régi, összetett projekteket tisztogatni, vagy inkább új motort választani és elölről kezdeni az egészet. A különféle szoftverekhez kapcsolódó tipikus hibák, problémák, valamint a kreativitás megélésének lehetőségei szintén előkerülnek.

Az epizódban szó esik arról is, hogyan értékelik a fejlesztők a különböző nyelveket (C#, GDScript), milyen támogatások (például Microsoft grant) segítik a nyílt forráskódú ökoszisztémát, és hol tartanak most ezek a motorok a funkciók és rugalmasság terén.