A
A

Csak YouTube-on nézhető meg

  • Angol
  • Magyar
  • 2 perc

Marketing régen és most: Rand Fishkin a szakma változásairól

Rand Fishkin tapasztalatain keresztül annak járunk utána, hogyan változott a marketing világa az elmúlt húsz év során, és milyen kihívások vagy éppen előnyök jellemzik a szakmát napjainkban.

Az interjú egy elgondolkodtató kérdést vet fel: vajon ma könnyebb vagy nehezebb a marketing, mint 2003-ban volt? A beszélgetés résztvevői visszatekintenek azokra az időkre, amikor a digitális marketing területe még kevéssé volt feltérképezve, és sokszor kevés információ állt rendelkezésre a működési folyamatokról és a lehetséges stratégiákról.

Felmerül az is, hogy bár napjainkban sokkal több csatorna és hírcsatorna érhető el, a piac zsúfoltabbá vált, a kiemelkedés nehezebb, azonban az elérhető közönség is jóval szélesebb. Gondolatébreztő kérdésként jelenik meg, hogy ugyanazokkal a módszerekkel ma már mennyire válhatna sikeressé egy új marketingvállalkozás, illetve milyen új stratégiákra lenne szükség a kiélezett versenyben.

A beszélgetésben szó esik arról, mennyit változott az internet elterjedtsége, és milyen lehetőségekhez juthat hozzá egy szakember, ha ma kezdené el a pályáját. Az is központi téma, hogy a tudásanyag és a tapasztalatok dokumentáltsága, valamint a mérhető adatok szerepe mennyire nagyságrendekkel bővült az elmúlt években.