Az Inside című játékot és annak különleges horror-elemeit vizsgálják a beszélgetés során. Felvetődik a kérdés, hogy miként képes egy platformer játék a kozmikus horror hangulatát közvetíteni, és milyen motívumok teremtik meg ezt az élményt a játékos számára.
Az egyik fő téma az, hogy az ismeretlentől való félelem miként kapcsolódik a játék építményeinek óriási méretéhez, valamint az emberi kicsinység érzéséhez. Ezzel párhuzamosan előkerül a megalofóbia fogalma és annak pszichológiai hatása, amikor a szereplő elveszve érzi magát az emberi ésszel szinte felfoghatatlan létesítményben.
A diskurzus során megjelenik az irányítás és a kontroll problémaköre is. A játék kulcspillanataihoz kapcsolódva szó esik arról, hogy a kontroll elvesztése miként vezethet az ismeretlentől való félelemhez, és hogyan tárul fel ez különböző játékmenetbeli vagy narratív helyzetekben.
A beszélgetők gondolatmenetét gazdagítják a kozmikus horror irodalmi gyökerei és Lovecraft hatása is, valamint a tudományos fejlődésnek az ismeretlen borzalmára gyakorolt hatása, továbbá az, hogy a rejtély és a véletlen felfedezések miként teremthetik meg ezt az atmoszférát.