Egyre több, különböző műfajban készült indie játék robban be a piacra, új lehetőségeket teremtve a független fejlesztők számára. A beszélgetés középpontjában azok az úgynevezett „nagy együttállás” műfajok állnak, amelyek egyszerre nyitják meg a kapukat az alkotók előtt, hiszen nem egy adott zsánerről, hanem számos, egymással is keveredő trendről van szó.
Megismerhetjük a „friend slop” játékok jellemzőit, ahol néhány barát együttműködve éri el a kitűzött célt, de szó esik az egyre népszerűbb kattintgatós (idle) és kaszinó alapú játékokról is, ahol a szerencse és az építkezés keveredik. Külön figyelmet kap a horror zsáner, amely változatosan, akár kooperatív vagy egyedül játszható módokon jelenik meg, sőt, gyakran más műfaji elemekkel is kombinálódik.
Felfedezhetők a piac egyéb kreatív megoldásai is, például a bolti szimulátorok vagy az úgynevezett „grimdark” hangulatú szerencsejátékok. A beszélgetés során több konkrét sikertörténet és játékcím is szóba kerül, amelyek jól példázzák, hogy milyen gyorsan lehet akár néhány hónap alatt piacra lépni és visszajelzéseket gyűjteni.
Felmerül a kérdés, hogy ezen műfajok sikerének milyen okai vannak, illetve, hogy a független fejlesztők számára tényleg eljött-e az aranykor. A videó elgondolkodtat arról is, miként lehet a legkülönfélébb játékokkal sikert elérni anélkül, hogy hatalmas költségvetéssel vagy csapattal rendelkezne az ember.










