A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Hogyan lettem indie játékzeneszerző tapasztalat nélkül

Egy indie fejlesztő útja a működő játékzene megteremtéséig, némi bizonytalansággal, trombitakísérlettel és sok inspirációval.

Az alkotó saját indie játékához próbál hangulatos zenei aláfestést készíteni, miközben beismeri, hogy nincs tapasztalata a zeneírás terén. Felmerül a kérdés: vajon egy teljesen kezdő is képes szórakoztató játékzenét alkotni?

Egy visszatekintés során szó esik arról is, hogy az iskolában inkább a zenehallgatást választotta, mintsem a hangszeren játszást. Ez az élmény nagyban meghatározta viszonyát a zenéhez és a zeneíráshoz felnőttként is.

Kiderül, hogy az alkotó egy Microsoftnál töltött időszakában gyakran hallgatta más, népszerű indie játékok zenéjét, például a Stardew Valley-t inspirációként. Saját fejlesztésű játéka, a Castlemancer is egy jellegzetes, könnyed zenét igényelne, amely mégsem vonja el túlságosan a figyelmet a játékmenetről.

Egy rövid zenei próbálkozás után úgy dönt, külső segítséghez fordul. Elmeséli, hogyan keres fel egy profi zeneszerzőt, akivel közösen összeállítják az öt fő zenei témát: főmenü, csata, győzelem, rejtély, valamint egy barátságos, meleg hangulatot árasztó dallam. A videó bemutatja, milyen inspirációkat vesz alapul ezekhez a témákhoz, többek között a Halo, a World of Warcraft és a Pokémon ikonikus zenéit.

Felmerül, hogy az elsőként készített öt zene talán nem elég a végső játékhoz. Az alkotó kíváncsi a nézők véleményére is: vajon melyik dallam hangulata illik a leginkább a játékhoz, illetve milyen további témákat lenne érdemes zenei formába önteni a demóhoz.