A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Hogyan kezdj bele az első játékod fejlesztésébe Jeff Vogel tanácsaival

Jeff Vogel, 30 éves tapasztalattal rendelkező indie fejlesztő, őszintén beszél arról, mire érdemes fókuszálni, ha az első saját játékodat készíted.

Jeff Vogel, veterán indie játékfejlesztő, meghökkentő őszinteséggel vall saját munkamódszereiről és hosszú távú stratégiájáról. Az interjú kiemeli, hogy Vogel nem a látványos grafikára vagy a tökéletesség hajszolására helyezi a hangsúlyt, hanem inkább arra, hogy mely területek érdemelnek igazán időbefektetést.

Felszínre kerülnek azok az alkotói dilemmák, amelyek minden kezdő fejlesztőt foglalkoztatnak: mire érdemes energiát fordítani, hogyan tudják egyensúlyba hozni a művészi törekvéseket a gyakorlati üzleti szükségletekkel. A párbeszédben szó esik arról is, hogy az idő, mint erőforrás, mennyire meghatározó, és miért kell egyes részeken spórolni a tökéletesség helyett az „elég jó” szint elérésére törekedni.

Érdekes kérdések merülnek fel arról is, hogyan lehet valaki sikeres a játékfejlesztésben akár anélkül is, hogy minden elem ki lenne csiszolva, és miképp lehet valós jövedelmet generálni akár egy látszólag kicsi játékötletből is. Szóba kerülnek olyan témák, mint az önismeret, a művészi folyamat egyedisége, a kompromisszumkészség és a piaci trendekhez való viszonyulás.