A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Első benyomások a The Lift misztikus szerelős világából

Különös hangulatú, misztikus és fejtörőkkel teli javító-szimulátorba nyerünk betekintést Mortem tolmácsolásában, ahol a narratíva és a játékmenet tökéletesen egészítik ki egymást.

Egy frissen bemutatott, különleges videojáték első demójába enged betekintést Mortem, aki ezúttal a The Lift című alkotás korai verzióját próbálja ki. Fejlesztői között olyan szakembereket találunk, akik korábban az Ori and the Will of the Wisps és a Pathologic 2 fejlesztésén is dolgoztak. Alapvetően narratívára épülő, fejtörőkkel teli játékélmény várja a nézőt, amelyben a ‘handyman’ szimulátor elemek keverednek okkult és szovjet sci-fi inspirációkkal.

A történet során egy őrző bőrébe bújva különféle javítási feladatokat kell elvégezni egy megmagyarázhatatlan, pusztító erő ellen, amely a világ tárgyait és létesítményeit fenyegeti. E rejtélyes események közepette főhősünk ráébred: egyedül maradt egy kutatóállomáson, ahol titokzatos lények, furcsa személyiségek és baljós hangulat kíséri útját.

Az interaktív játékmenet során nemcsak egyszerű szerelési feladatokat, de bonyolultabb áramköri fejtörőket vagy egzotikus gépek javítását is el kell végezni, mindamellett, hogy út közben különös NPC-kkel is találkozik a játékos. Fő motívum a dolgok, helyek helyreállítása és így a történet felderítése, miközben lassan fény derül arra is, mi történt a bázison a végzetes események alatt.

Sajátos atmoszférája révén a The Lift kombinálja a tapintható, kézzelfogható játékélményt szürreális, disztópikus és misztikus inspirációkkal, ahol a fejtörők és a narratíva egyaránt hangsúlyosak. Kérdéses, mit rejt a kutatóbázis, kik azok a különös szereplők, akiket útközben megismerünk, illetve hogy valóban van-e kiút ebből az elhagyatott, titkokkal teli világból.