A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Eljárásos ikongenerálás: farmjátékeszközök vizuális megújulása

Egy izgalmas fejlesztői naplóban betekintést nyerhetünk abba, hogyan lehet eljárásosan, automatikusan generált 3D modellekkel egy farmjáték eszközeinek ikonrendszerét egyedivé és látványossá tenni.

Az alkotó friss fejlesztését mutatja be: saját készítésű farmjátékához egy teljesen új, eljárásos ikonrendszert dolgozott ki az eszköz-ikon generálási rendszerében. A cél az volt, hogy az eszközök fejlesztésével azok ikonjai is vizuálisan változzanak, így minden statisztika változása egyedi külsőt is eredményezzen.

Az eljárásos generálás a 3D-s modellezéstől indul: minden eszközt külön alkatrészekre bont, ezekhez több modellvariációt készít, amelyeket aztán programból kombinál véletlenszerűen vagy a játékbeli statisztikák alapján. Ezután a rendszer a modelleket automatikusan beállítja, befoglaló dobozokkal illeszti a képkivágáshoz, majd kéttengelyű textúrára rendereli, ikonszerű hatást keltve, akár szegélyeket, világítási effekteket is alkalmazva.

Az implementáció közben olyan témák merülnek fel, mint a matematikai-logikai megoldások, eljárási geometria összeállítása, színezés, valamint shader- és utófeldolgozási effektek. A fejlesztő gyakorlati példákon mutatja be, hogyan lehet a különböző eszközfejlesztéseket vizuálisan is megkülönböztetetté tenni, miközben a játékbeli interfészekhez is igazodik.

Érdekesség, hogy néhol felhasználói eszközöket is készített magának a teszteléshez, például gyors ikongeneráló exportert azokhoz a tárgyakhoz, melyek nem részei az eljárásos rendszernek. A néző előtt számos kérdés és kihívás bontakozik ki: mik az automatikus elrendezés és színkezelés kulcsai, vagy hogyan lehet érdekes, változatos vizuális visszajelzést adni rengeteg fejlesztési lehetőség mellett?