Ebben a videóban betekintést nyerhetünk egy egymillió dolláros költségvetésű játék fejlesztésének kulisszatitkaiba, amelyet Unityben készítettek, PontyPants nevéhez fűződő ‘A Difficult Game About Climbing’ példáján keresztül. A fejlesztők részletesen bemutatják, hogyan épül fel a pálya, és milyen technikai kihívásokkal találkoztak a megvalósítás során.
Megtudhatjuk, hogy a játék egyetlen, hatalmas szintből áll, ahol különböző kamerák kezelik az előtér, a háttér és a játszható területek megjelenítését. A fejlesztők megvitatják, miként oldották meg a víz dinamikus generálását, valamint hogy milyen trükköket vetettek be például a shaderek és a fények használatánál a hangulat megteremtése érdekében.
Az optimalizálás központi téma: kitérnek a meshek összevonására, a textúra-atlaszok készítésére és a batch számok minimalizálására is. Ezen felül olyan kérdések is felmerülnek, mint hogyan lehet egyértelműen kommunikálni a játékosok felé, hogy mely tereptárgyak mászhatók meg, és melyek nem.
Visszatérő témák a fejlesztés közben felmerülő kompromisszumok, a játékmenet vizuális tisztasága, a kamera nézetválasztásának hatásai és a világítás kihívásai. A beszélgetés végén szó esik arról is, hogy milyen érzések kísérik a játékfejlesztőket a projekt során, valamint hogy milyen további fejlesztési ötletek merültek fel.