A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 6 perc

Detektív kaland egy ismeretlen bolygón: A Locator új kihívásokat hoz

A Locator egy új indie játék, amely ötvözi a GeoGuessr nyomozós elemeit egy sci-fi detektívtörténettel egy ismeretlen bolygón.

Az ismert GeoGuessr mechanikája ihlette azt a detektív játékot, amelyben a helyszínek beazonosítása kerül a középpontba. Nem csupán utcai képek alapján kell tájékozódni, hanem a környezet vizuális részleteiből, például útburkolatokból, épületekből vagy akár feliratokból kell következtetéseket levonni.

A játék főhőse, Abigail Lidari, egy régész, aki egy különös idegen bolygón tűnik el. A játékos feladata, hogy fényképek és egy részletes napló segítségével feltárja, merre járhatott a főszereplő az ismeretlen terepen. A logikai, deduktív gondolkodás kerül előtérbe, amikor különféle nyomok összefűzésével kell a helyes választ megtalálni.

A Locator nemcsak a megfigyelőkészséget teszi próbára, hanem a matematikai, csillagászati és térképészeti ismereteket is előhívja. Az Obra Dinnhez hasonló mechanikával dolgozik, ahol csak akkor ad visszajelzést a rendszer, ha három helyes választ adtunk – ezáltal a próbálkozásokat is korlátozza. A történet mellé háttérként ott áll Abigail naplója, mely hasznos információkat rejt. Az inspirációk között olyan címeket találhatunk, mint a Myst vagy az Outer Wilds.

Felmerülnek érdekes kérdések, például hogy mennyire tud egy játék egyszerre izgalmas és kihívást jelentő maradni, ha szinte az összes információ vizuális nyomokon alapul, illetve miként befolyásolhatja a feladványok szerkesztése a játékos élményét. A Locator különlegessége, ahogy a klasszikus nyomozójátékokat keveri a felfedezéssel és a logikai kihívásokkal.