A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

AI és játékkészítés: Játékprototípus órák alatt mesterséges intelligenciával

Mennyi mindent lehet elérni a játékkészítésben kizárólag AI eszközökkel? Egy tapasztalt fejlesztő bemutatja, mire képes ma a mesterséges intelligencia a karaktertervezéstől a játékmenetig, és hogy jelenleg hol ütköznek még határokba az automatizált megoldások.

Képzeld el, hogy pár óra alatt készítesz egy működő játékiprototípust kizárólag mesterséges intelligencia eszközök segítségével – ebben a videóban pontosan ezt a folyamatot mutatja be a fejlesztő. A sorozat lépésről lépésre vizsgálja végig, miként állított össze egy mini souls-like játékot, amely során minden főbb fázisban AI-t használt.

Felmerül a kérdés: meddig lehet elmenni az önálló, AI által generált játékeszközök terén? A prezentációban olyan témák kerülnek előtérbe, mint a karaktertervezés (Midjourney), 3D modellezés (Meshi AI), animáció (Deep Motion), játékmenet-logika (ChatGPT), valamint a hang- és effektek létrehozása (Eleven Labs). Részletesen kitér arra, hogy mely területeken jól teljesít az AI, hol ütközik még súlyos korlátokba, és milyen kompromisszumokat kell megkötni a kreatív kontroll megtartása érdekében.

A bemutató kitágítja a lehetőségek és korlátok kérdéskörét: vajon az AI a jövőben teljesen kiválthatja az emberi művészi részvételt, vagy örökre csak gyors prototipizálásra lesz alkalmas? A videóban olyan példák is láthatók, amikor a végeredmény már egészen közel jár egy kiadható játékhoz, de a hiányzó egyéniség jól érzékelhető.