A GMTK Game Jam 2024 során több mint 32 000 játékfejlesztő vállalta a kihívást, hogy négy nap alatt készítsen egyedi, a „Built to Scale” témához illeszkedő játékokat. Az ötletdömpinget a méret, arány és változás játékos felfedezései jellemezték, legyen szó apró élőlényekről, gigantikus tárgyakról, vagy akár a méret dinamikus váltakozásáról és perspektívákról.
A zsűrizett játékok rendkívül változatos műfajokat fedtek le: fizikaalapú platformerek, logikai fejtörők, perspektívás fényképezős játékok, sőt, olyan különlegességek is megjelentek, ahol a böngészőablak méretének változtatását fordították játékmeneti elemként. Emellett szórakoztató történetek és abszurd ötletek is helyet kaptak, mint például egy porszívóval állatokat elnyelő taktikai játék vagy pizzabázis-görgetős őrület.
Kedvelt témák voltak az építés, fejlesztés, automatizálás, több szinten zajló játékmenet és a kreatív problémamegoldás. Számos alkotás játszott el a „scale” (méret, skála) szó jelentéseivel is – így az absztrakt gondolkodást igénylő sziluettjáték, a több nézőpontos építkezés, valamint a mikroszkopikus műalkotások alkotása is helyet kapott.
A játékok mindegyike azt igyekezett bemutatni, mennyire sokféle módon és szemszögből lehet megközelíteni a „méret” és „arány” témáját – legyen az vizuális illúzió, fizikai növekedés vagy egy szimpla tárgy elhelyezése egyre szűkebb helyre. Bepillantást nyerünk abba is, milyen újragondolt játékmechanikák és ötletes megközelítések születhetnek a feszes időkorlát és kreatív szabadság kettősében.