Az idei GMTK Game Jam ismét hatalmas népszerűségnek örvendett, több mint 37 ezer résztvevővel és 9600 elkészült játékkal, amivel minden idők legnagyobb közösségi játékkészítő versenyének számít az itch.io történetében.
A 2025-ös év tematikája a „loop”, azaz a hurok volt. Ez számtalan ötletes interpretációt szült: programozási hurkok, zenei ismétlések, időben és térben zajló körforgások, sőt, a környező világok és játékmenetek is egyedi csavarokkal jelentek meg. Felmerülnek kérdések arról, mit mond egy ilyen téma a kreativitásról, és hogyan lehet szokatlan nézőpontból új szabályokat létrehozni az ismétlés fogalma köré.
Az összefoglaló során több kiemelkedő alkotás kerül bemutatásra, mint például egy taktikai zenés harcjáték, egy emlékeztetőül szolgáló időhurkos nyomozás, vagy épp különleges puzzle-platformerek, amelyek a tér- és időmanipulációt helyezik előtérbe. Emellett szó esik arról is, hogy mennyire inspiráló a verseny közösségi szelleme, illetve hogy miként lehet a témát teljesen hétköznapi ötletekből – például egy Photoshoppal végzett képszerkesztésből vagy egy klasszikus Snake játék újraálmodásából – újszerű játékként felépíteni.
Felvetődnek kérdések a játékkészítés technikáiról: hogyan lehet összetett szabályrendszereket négy nap alatt leprogramozni, miként születik meg az intuitív, mégis mélyen átgondolt játékmenet, és meddig lehet elmenni a műfaji határok feszegetésében? Mindemellett előkerül a közösségi értékelés dilemmája is: vajon egy ilyen hatalmas mezőnyben érdemes-e még egyetlen zsűri véleményére alapozni a kiemelt alkotások kiválasztását?