Az elemzés középpontjában a Wario Land 3 című Game Boy játék zenei világa áll, amelyet sokszor alulértékelnek a Nintendo játékok között. A videó felidézi, milyen emlékeket és hangulatot tud kelteni már az induló képernyő zenéje, amely azonnal visszarepíti a nézőt a gyerekkorba és a korabeli játékélményekbe.
Részletesen bemutatásra kerül, hogy a zeneszerző, Wa Ishikawa milyen ötletes megoldásokkal épített egyetlen zenei motívumra egy egész játékzenét úgy, hogy az mégis minden helyszínen újnak és frissnek tűnik. Az összeállítás rávilágít, hogy miként lehet egyetlen főtéma variálásával különféle hangulatokat teremteni, például egy bátor kalandor stílusát, vagy éppen éjjeli, titokzatos légkört varázsolni egy-egy szinthez.
A videó több példát is bemutat arra, hogyan változik a főtéma különböző ritmikai és hangszerelési megoldásokkal. Ezek között találhatók eleven tangós, lüktető keringős, és akár zenélő dobozszerű, álomszerű változatok is, melyek mindegyike más oldalát emeli ki a játék világának.
Izgalmas felvetéseket tesz a hangnemi és harmóniai játékra is, többek között bemutatja, hogyan ad lehetőséget a moll és dúr váltakozása eltérő érzelmi rétegek gazdagítására. Kiemeli továbbá, hogy mindez játékosságot, önreflexiót és mozgékonyságot kölcsönöz a zenének, miközben végig felismerhető marad a vezérmotívum.
A játék zenei világa nemcsak a főtémára épül, hanem a nap–éjszaka váltakozás atmoszféráját is követi, így ugyanazon dallam is teljesen más textúrát kap nappali vagy éjszakai környezetben. Ez a sokszínűség teszi igazán figyelemre méltóvá a Wario Land 3 zenei univerzumát.