A Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 fejlesztéstörténete izgalmasan alakul: több mint hat év alatt többször is változott a koncepció, a fejlesztőcsapat, sőt a fő író is távozott. Az eredeti rajongók nagy reményekkel várták a folytatást, különösen a World of Darkness univerzum és a szerepjátékos elemek miatt.
Ezúttal egy évszázados vámpírt, „Fire”-t irányítjuk Seattle havas karácsonyi forgatagában. A történet során különféle klánokat és karaktereket ismerünk meg, feltárjuk, mit jelent a vámpírlét, és hogyan próbálunk beilleszkedni a rejtett társadalomba. Azonban már a kezdetektől látszik: a karakteralkotás, klánválasztás és szerepjátékos lehetőségek jóval korlátozottabbak, mint vártuk. Vajon mennyire befolyásolja klánunk a sorsunkat és döntéseinket?
A játékmenet jóval inkább akcióorientált: a harc, lopakodás és vérszívás hangsúlyosabb lett, miközben a klasszikus RPG elemek és a komplex döntési lehetőségek háttérbe szorultak. Az open world Seattle vizuális élményt nyújt, de kérdéses, hogy a város felfedezése mennyit ad a játékélményhez.
Érdekes feszültséget teremt, hogy a játék romantikát és nyomozást is kínál: Fabian karaktere révén egy nyomozós vámpírdetektív szálat is bejárhatunk, ahol a World of Darkness világának titkai kerülnek előtérbe. De vajon mennyire hatásosak ezek a szálak, és mennyire képesek visszaadni az eredeti játék mélységét és hangulatát?










