Több mint egy évtized telt el azóta, hogy a világ először találkozott a P.T.-vel, a soha meg nem jelent Silent Hill játék játszható előzetesével, amely azóta is nagy hatást gyakorolt a horrorjátékokra. Ennek örökségét a Resident Evil sorozat újjáéledése és az indie horrorjátékok fejlődése is bizonyítja.
A Silent Hill széria évekig tetszhalott állapotban volt, egészen a Silent Hill 2 remake és a most debütáló Silent Hill f megjelenéséig. Ez utóbbi radikális újdonságot hoz: teljesen új helyszínnel, a ’60-as évek Japánjában játszódik, mélyen beágyazva a sintó mitológiába, és erőteljesen reflektál a női identitásra és társadalmi elvárásokra.
Az új rész főhőse, a vidéki Ebisugaokában élő Shimizu Hinako, aki a saját helyét keresi egy barátságtalan, nyomasztó társadalmi környezetben. A történet témái között szerepel a felnőtté válás, az elnyomás és a társadalmi szerepek megkérdőjelezése — mindezt kozmikus horrorral, mitológiai szimbólumokkal és groteszk szörnyetegekkel átszőve.
A játék dinamikus harcrendszere, egyedi mechanikái (mint a fegyverek tartóssága vagy a mentális „Sanity” mérő) és RPG-szerű fejlődése új szintre emeli a túlélő horror élményt. Ugyanakkor a játék narratívája folyamatosan feszegeti, hogy mit is jelent igazán „Silent Hill”-nek lenni: lehet-e egyszerre hű a múltjához és mégis előremutató a jövő felé?
A videó nyitva hagyva veti fel a kérdéseket, hogy a Silent Hill f hogyan viszonyul az előző részekhez, hogyan illeszkedik a női főhősökről szóló játékok sorába, és miként reflektál napjaink társadalmi vitáira. Arról is szó esik, miért kapott ekkora hangsúlyt a japán mitológia és folklór ebben az epizódban, és hogyan rezonál ez a világ különböző közönségeivel.










