Shrek legendás Szamár karakterének „fuzzy”, azaz túlzottan szőrös változata igazi technikai bakiként vonult be az animáció történetébe. Az elképesztően cuki, mégis terhes „chia pet” külső egy egyszerű, de végzetes gombnyomás eredménye volt egy kezdő animátortól – egy apró hiba, amely hatalmas következményekkel járt a munkafolyamatban.
A digitális szőr animálásának kihívásait mutatják be, kitérve a DreamWorks saját szoftverének bonyolult beállításaira. Megtudhatjuk, hogy a szőrzet realisztikus megjelenítéséhez több jelölőnégyzetet kell helyesen kombinálni, de ha mind egyszerre aktív, az eredmény inkább komikus és időpazarló lesz, mint élethű. Az elkészült képkockák kidolgozása régebbi technológiával extrém sok időt vett igénybe, a renderfarmok teljes kapacitása is kevés volt a hibás jelenetek gyors kijavításához.
Érdekes kulisszatitkok derülnek ki Fiona hercegnő 3D-s modelljéről, valamint Shrek fizikai részleteiről is, amelyeket a filmben sosem láthatunk. Részletesen szót ejtenek apró technikai hibákról, rejtett üzenetekről és vizuális bakikról, amelyeket csak a legélesebb szemű rajongók vesznek észre. Felmerül az is, miben különböznek az animációs filmek és a videojátékok modellezési elvei.
A videó további érdekességeket rejt az eredeti Shrek tesztanimációból, elvetett jelenetekből, fejlődéstörténetekből és arról, hogyan vált az ogre azzá a karakterré, akit ma ismerünk. Kiderül, hogy mennyi változáson ment keresztül a figurák kinézete az évek során, illetve milyen rejtett utalások és vendégszereplések bukkannak fel a háttérben.