Friss fejlemények láttak napvilágot az FPGA-alapú retro konzolok világában: a SuperStation One, amely eredetileg PlayStation játékok lejátszására és más optikai adathordozós retro rendszerek támogatására készült, most új szintre lépett. Exkluzív betekintést kaphatunk arról, hogyan futtathat Nintendo 64 kazettákat is – mindezt egy eddig nem látott módon.
Az újdonságot Taki Udon mutatta be, aki nem csupán fejlesztőként, hanem az innováció egyik motorjaként is szerepel. A közösség régóta várja, vajon mikor lesz elérhető a több platformos cartridge-támogatás. Most viszont úgy tűnik, hogy a PlayStation CD-k, Mega CD, Sega Saturn, valamint PC Engine CD mellett már a Nintendo 64 is megjelent a repertoárban.
Felkavaró kérdések merülnek fel: eljön az idő, amikor egyetlen eszközön, valódi hardveren és nem emuláción keresztül lehet majd futtatni a legtöbb klasszikus játékot, eredeti kazettákról és lemezekről? Miben különbözik a SuperStation One a konkurens fejlesztésektől; például az Analog 3D-től vagy a M64-től, és milyen jövőbeli bővítésekhez van még tér?
Különféle technikai kihívások, például a betöltési sebesség, a dokkoló rendszerek fejlesztése, vagy a különböző bővítő modulok lehetősége is terítékre kerülnek. A fejlesztők és a felhasználók válaszokat keresnek: vajon lesz-e univerzális, megfizethető, minden igényt kielégítő FPGA gamer konzol?