A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 42 perc

Super Mario 64 DS: Újítások és kompromisszumok egy klasszikus kézi konzolon

A Super Mario 64 DS izgalmas újításokat és hordozható élményt ígért, de vajon sikerült megőriznie az eredeti varázsát – vagy csak egy különleges alternatíva maradt a klasszikus mellett?

A videó rendkívül érdekes nézőpontból vizsgálja a Super Mario 64 DS történetét és jelentőségét a játékvilágban. A bemutató felvázolja, mennyire forradalmi volt a Super Mario 64, illetve milyen elvárásokat támasztottak a hordozható Mario-élménnyel szemben, amikor a DS-verzió 2004-ben megjelent.

Felmerül a kérdés, hogyan lehet egy korszakalkotó konzolos játékot átültetni egy kézi konzolra úgy, hogy közben ne vesszen el a játék eredeti varázsa. A videó közben számos személyes történet és emlék segítségével mutatja be, milyen érzés volt először kézben tartani ezt a remake-et, illetve hogy mennyire eltérő élményt adott a hordozhatóság lehetősége.

A DS-verzió újdonságait – például a négy játszható karaktert, a 30 extra Power Start, illetve a többjátékos és minijáték módot – alaposan górcső alá veszi, ugyanakkor kitér a vezérlés problémáira, különös tekintettel a d-pad és az analóg kar hiányára, amely jelentősen befolyásolja a játékélményt.

Érdekes kérdések merülnek fel azzal kapcsolatban, mennyiben tesz jót vagy éppen árt az eredeti alkotásnak a sok újítás és tartalom. Vajon szükség volt ezekre a változásokra, vagy csupán bonyolultabbá vált tőlük a játék? Mennyire illeszkednek például az extra csillaggyűjtő feladatok vagy az új karakterek a klasszikus Mario-játék struktúrájába?

A videó végig megőriz egyfajta kettősséget a nosztalgikus rajongás és a kritikus szemlélet között, miközben felveti, vajon a Super Mario 64 DS lehetett-e volna a végső, legjobb Mario 64 élmény – vagy egyszerűen csak egy különleges alternatíva marad az eredeti mellett.