Különleges vizuális élményt kínál a Scott Pilgrim EX, ahol a pixel art stílus új szinteket ér el. A háttérben folyamatosan mozgó részletek és az élénk színek azonnal megragadják a játékos figyelmét, miközben hűen idézik az eredeti változat hangulatát.
A játék szerkezete meglepő újdonságokat tartogat: egy nagyobb, nyitott térkép és változatos feladatok várnak felfedezésre. A városi környezetben, Toronto különböző helyszínein járva, a felhasználók egyszerre követhetnek fő- és mellékküldetéseket is, ami jelentősen eltér a hagyományos, szintenként haladó beat ’em up játékoktól. Ez a megoldás izgalmas lehetőségeket, de akár rutinos ismétlődéseket is felvethet a játékélmény szempontjából.
Az új párbeszédrendszer szintén jelentős változás. Míg korábban a Scott Pilgrim játékok inkább a klasszikus, szöveg nélküli arcade-élményt követték, most már írott dialógusok alakítják a karakterek kapcsolatait és a cselekményt. Felmerül a kérdés, vajon mennyire illeszkedik ez az újítás az eredeti mű szellemiségéhez és Brian Lee O’Malley stílusához. Különösen izgalmas, hogy már nemcsak a jól ismert karakterek, hanem az ellenfelek, az ‘Evil Exek’ is játszhatók, így például Roxy is kipróbálható.
Az inventory rendszer, a speciális támadások és a karaktertestreszabás mind hozzájárulnak a friss élményhez, ugyanakkor új irányt mutatnak ebben a jól ismert univerzumban. A történet eredetisége és a franchise különálló világként való kezelése további izgalmakat ígér, a részletesebb átvezető szövegek és a karakterközpontúság pedig új, kritikára is okot adó hangulatot kölcsönöz a játéknak.