Az összefoglaló a Robocop filmek videojáték-adaptációit vizsgálja végig, az 1980-as évek végének árkád klasszikusaitól egészen a 2023-ban megjelent új generációs címekig.
A visszatekintés során szó esik a Robocop karakterének kettős természetéről is: egyszerre tükrözi a ’80-as évek akciófilmjeinek erőszakos világát és parodizálja a korporatív kapzsiságát. Mindez különösen szembetűnővé válik, amikor a brutális filmből játékfigurák és gyerekeknek szóló tartalmak születnek.
Betekintést nyerhetünk abba, hogyan vált a karakter a videojátékos kultúra részévé, megismerhetjük a legemlékezetesebb és legvitatottabb Robocop-játékokat az arcade, NES, Game Boy, Commodore 64, ZX Spectrum, Amiga, Sega, SNES és modern platformokra.
Érdekes kontrasztok derülnek ki a játékok között: akadnak köztük kultikus árkád sikerek, megosztó csalódások és kifejezetten felejthető próbálkozások is. A sorozat végigveszi a játékok erősségeit, tipikus hibáit, a zene, irányítás, grafika és játékmenet különbségeit, valamint azt, mikor képes egy adaptáció visszaadni Robocop szellemiségét – és mikor nem.
A mélyebb rétegeknél olyan kérdéseket boncolgat a szerző, mint a franchise öregedése, a túlzott nehézség, az adaptációk kompromisszumai és a nosztalgia szerepe a rajongói ítéletalkotásban.