Az 1995-ös Resident Evil megjelenésével a Capcom megszülte a „survival horror” kifejezést. A videó részletesen feltárja, hogy a műfaj gyökerei már az 1980-as évek végére nyúlnak vissza. Bemutatásra kerül számos Resident Evil előtti horrorjáték, amelyek meghatározó elemekkel járultak hozzá a műfaj kialakulásához.
Ebben az epizódban a Project Firestart áll a középpontban, amelyet 1989-ben adott ki a Dynamix és az Electronic Arts Commodore 64-re. Ez a játék filmes hangulatú, lassan kibontakozó horror-thriller, amely a Ridley Scott-féle Alien film atmoszféráját idézi, miközben úttörő mechanikákat és dinamikus történetvezetést alkalmazott – jócskán megelőzve korát.
Az elhagyatott Prometheus űrállomáson a játékos egy különleges ügynök, Jon Hawking bőrébe bújik, hogy kiderítse, mi történt a genetikai kísérletek miatt elnémult tudósokkal, akiket az elburjánzó mutánsok fenyegettek. A szövevényes küldetés során a felfedezett logok, feljegyzések és interaktív elemek révén bontakozik ki a háttértörténet, ami példaszerűen mutatja be, hogyan válhat egy játék atmoszférateremtésben és rendszerszemléletben is úttörővé.
Kiemelt hangsúlyt kap a túlélés és erőforrás-gazdálkodás kérdése, miközben a játék folyamatos feszültséget teremt a nyomasztó környezeten, váratlan eseményeken és állandó veszélyérzeten keresztül. Szó esik arról is, hogy mennyire megelőzte korát mind felépítésében, mind narratív megoldásaiban. A videó közben elgondolkodtató kérdések merülnek fel: Hogyan formálja egy játék a saját műfaját? Miért felejtődnek el bizonyos úttörő címek? Miért éri meg újra felfedezni őket?