A mozgásérzékelős vezérlők új generációjának leglátványosabb versenyét járjuk körül: a PlayStation Move és az Xbox 360 Kinect koncepcióját, fogadtatását és örökségét. Ezek a kütyük a 2010-es évek elején indultak hódító útjukra, amikor a piac a Wii sikere után új vezérlési módokat keresett.
Felvetődik, vajon a mozgásvezérlés tényleg képes volt-e átalakítani a játékélményt? Az egyik oldalon ott van a Sony által gyártott Move eszköz, amely lényegében egy Wii Remote továbbfejlesztése, de nagyobb pontosságot ígért, és kompatibilissé tette a PlayStation 3-at sokféle játékkal. Másrészt ott van a Microsoft Kinect, ahol a játékos maga a kontroller – de vajon ez a jövő, vagy csak egy marketingfogás?
Érdekes technológiai kísérletezéseket, legendásan kínos E3-momentumokat és emlékezetes (vagy emlékezetből kitörlődött) játékokat elevenít fel a narrátor: milyen élményeket adott a Kinect a tánc- és fitneszrajongóknak? Mitől volt egyedi a Move, és melyik platform tudott több maradandó játékot felmutatni?
Az összehasonlítás nem csak a játékélményről szól: szó esik az irányítás kényelméről, a technológia valós korlátairól, a mozgásvezérlés hosszabb távú sorsáról – és örök kérdésként lebeg: tényleg megérte „kontroller nélkül” és fénygömbökkel játszani, vagy ezek pusztán múló divathullámnak bizonyultak?