A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 13 perc

Pico8: digitális fantáziakonzolok világa és a rajongói játékok fejlesztése

Egy különleges, csak digitálisan létező játékplatform, a Pico8 működését és a hozzá kapcsolódó kézi konzolokat ismerhetjük meg, valamint bepillantást nyerhetünk a homebrew játékfejlesztés és a rajongói játékok világába.

2015-ben egy különleges játékplatform bukkant fel, amelynek valódi, kézzelfogható konzolja sosem létezett – mégis lehet rá játékokat vásárolni és játszani. Felmerül a kérdés: mi értelme egy konzolnak, amely csak „fantasy” formában van jelen?

A videó felfedezi a Pico8 nevű szoftveres „konzolt”, ami fix specifikációkkal működik, saját játékboltja van, és egyetlen licenc megvásárlásával örök hozzáférést biztosít sok száz játékhoz minden nagyobb platformon. Megvizsgálja, hogyan lehet ezt a rendszert különböző olcsó kézi emulátorokon futtatni, és mennyire kompatibilisek ezek a készülékek a Pico8-cal.

Bepillantást nyerünk olyan eszközökbe, mint a Data Frog SF2000 és az Amberick RG Cube XX, miközben kiderül, milyen kihívásokkal találkozhatunk, ha szabadidős fejlesztők által készített játékokat szeretnénk futtatni. Felmerül a kalózkodás, a hardverminőség, a gombok működése, a konzol kínai eredete és a felhasználói élmény minősége is.

Érdekes témakör a homebrew játékok kultúrája: hogyan fejlesztenek lelkes amatőrök több száz, sőt, akár mára híressé vált játékot (például Celeste) teljesen ingyenesen egy ilyen platformra? Milyen lehetőségek rejlenek abban, ha bárki saját játékot készíthet és megoszthat a világgal?

A bemutatott konzolok különféle minőségben, kezelhetőséggel, gombelrendezéssel és extra funkciókkal érkeznek, mint például Wi-Fi csatlakozás, HDMI-kimenet, vagy két microSD-foglalat. Előkerülnek fan-made Mario, Sonic, Katamari, Star Wars és egyéb tematikájú játékok is, amelyek a rajongók által újraalkotott popkultúra-élményeket hozzák el az amatőr fejlesztés szintjére.