Egy különleges, mélyinterjús formátumú videóban Ragnar, a csatorna házigazdája alaposan feltérképezi a Pathologic franchise régóta várt harmadik részéhez vezető utat. Már az elején kiemeli, hogy a Pathologic 2 számára miért meghatározó élmény, és hogyan reflektál a 2005-ös első részre, illetve a sorozat sajátos filozófiájára, világépítésére és témáira.
Az epizód középpontjában egy kiterjedt és részletes beszélgetés áll Alphynával, a Pathologic 3 narratív igazgatójával. Szóba kerülnek a játékfejlesztés belső folyamatai, a csapat szerveződése, valamint a történetmesélés és mechanikai újítások, amelyek teljesen átalakítják a sorozat korábbi túlélőjátékos hangulatát. Különösen hangsúlyt kap a BSc (Bachelor) karakter nézőpontjának és történetének újratervezése, az időkezelés szokatlan narratív megoldásai, továbbá az, hogy a játékos hogyan képes az időben visszautazni és újraírni a cselekedeteit.
Nagy részletességgel mutatják be, miként változik meg a túlélési mechanika: a mindennapi biológiai szükségletek helyett a Bachelor karakter belső lelkiállapotának egyensúlyban tartása kerül előtérbe. Ezzel párhuzamosan bemutatásra kerülnek az új rendszerek, például a differenciáldiagnosztikai minijátékok, a politikai-adminisztratív döntéshozatal, a szürreális időmenedzsment, valamint a szavak és jelentések játékterének filozófiája.
Felmerülnek fontos elméleti kérdések is a történetvezetés, az ideológiák találkozása és az emberi természet határainak feszegetése kapcsán – különösen a halál meghaladására irányuló tudományos kísérlet perspektívájából. A videó továbbá kitér a fejlesztőcsapat művészi ihletéseire, és röviden érinti a Pathologic 4 – Changeling útvonalának jövőbeli lehetőségeit is, anélkül, hogy egyértelmű válaszokat vagy lezárásokat kínálna a felvetett dilemmákra és témákra.