A Nintendo Switch 2 bemutatása során a készülék újításaira és jellegzetes tulajdonságaira kerül a fókusz. A szerző részletesen kitér arra, hogy a Switch 2 inkább egy óvatos, fokozatos frissítést jelent-e, mintsem radikális innovációt, ami szokatlan a Nintendótól – egy cégtől, amely eddig merész hardveres ötleteivel volt ismert.
Felmerül a kérdés, hogy vajon egy konzolnak kötelezően újat kell-e mutatnia, vagy elég, ha biztonságosan továbbfejleszt egy már sikeres formulát. Összehasonlításra kerül a Switch 2 a rivális eszközökkel, mint a Steam Deck és a ROG Ally, főként méret, súly, hordozhatóság és ergonómia szempontjából.
A videó kitér a készülék kijelzőjével, teljesítményével és akkumulátorával kapcsolatos kompromisszumokra, és érdekes kérdéseket vet fel arról, hogy mennyire éri meg feláldozni a kényelmet vagy az üzemidőt a vékony kialakításért. A Joy-Con kontrollerek új funkciói, például a mágneses csatlakozás, a haptikus visszajelzés és a beépített egérvezérlés is tárgyalásra kerülnek.
A Switch 2 indulókínálata és a harmadik fél játékainak helyzete is terítékre kerül, felvetve, hogy hiányzik egy igazán figyelemfelkeltő exkluzív cím, ami a konzol új generációs voltát hangsúlyozná. Emellett elgondolkodtató, hogy a technológiai fejlődés stagnálását vajon mennyire lehet elfogadni a fogyasztók oldaláról.
Felvetődik, hogy a Switch 2 tökéletes-e azok számára, akik főleg Nintendo-játékokat keresnek, illetve hogy miért okoz csalódást, ha egy új eszköz inkább csak a régi élményt modernizálja, semmint új paradigmát vezet be a játékkonzolok világába.