Két évvel ezelőtt komoly vitát váltott ki egy tartalomkészítő, amikor felvetette, hogy a Nintendo előtt számos technikai kihívás áll, ha meg akarja valósítani a Switch 2 visszafelé való kompatibilitását a Switch játékokkal. A téma azóta is aktuális, hiszen sokan magától értetődőnek tartják, hogy a következő generációs Nintendo konzol egyszerűen futtatja majd az előző generáció játékait.
A különböző Nintendo konzolok korábbi példái alapján (például DS-3DS, Wii-Wii U) a visszafelé kompatibilitás általában dedikált hardverrel oldódott meg, de a Switch 2 esetében más megközelítést választott a gyártó. A fejlesztés fő fókuszában a teljesítménynövekedés állt, nem pedig a régi játékok natív támogatása, ezért új technológiák és szoftveres emuláció került előtérbe.
A folyamat részeként kialakult egy köztes, fordító réteg, amely egyesíti a szoftveres emulációt és a hardveres kompatibilitást. Míg a CPU oldalon minimális átalakításra volt szükség, a GPU oldalon jelentős munkát igényelt a régi játékok futtatásához szükséges shaderek fordítása és újraépítése. A videó számos technikai példát mutat be, melyekből kiderül, mennyire bonyolult egy ilyen skálán a kompatibilitás megvalósítása.
Meglátásra kerül egy hivatalos kompatibilitási lista is, amely alapján a Switch játékok nagy része elindul az új hardveren, de sokuk további tesztelésre szorul. Mindemellett jelenleg valamivel több mint 150 játék egyáltalán nem fut a Switch 2-n. Felmerül a kérdés, hogy a jövőben ezek közül melyek válnak teljesen kompatibilissé, amit a Nintendo folyamatosan vizsgál és javít.
Végül fókuszba kerül az is, hogy a klasszikus hardveres megoldásoktól eltérően a Switch 2 főleg szoftveres úton oldja meg a visszafelé kompatibilitás problémáját, ami egészen új kihívásokat és megoldásokat eredményez.