A Nintendo pályafutása számos meglepő fordulatot vett, mielőtt meghatározó szereplőjévé vált a videojáték-iparnak. Eredetileg kártyagyártóként indult a 19. század végén, Kyoto városában, majd évtizedeken át kísérletezett játékokkal és különféle termékekkel, hogy elkerülje a csődöt.
Az áttörést váratlan ötletek és találmányok hozták: a legendás Ultra Hand játék, később pedig magával ragadó arcade játékok és saját karakterek megalkotása, mint Donkey Kong vagy Mario. Ezek új irányt adtak a cégnek, amely a ’80-as években a videójáték-piac összeomlása közepette a minőség garanciájaként mutatta be a NES konzolt és a Nintendo minőségi pecsétjét, úttörő perifériákkal, mint a Zapper és Rob, feldobva a kínálatot.
Kiemelkedő pillanatokban a Nintendo és riválisai, például a Sega és a Sony küzdelme is formálta az iparágat. Az SNES, a GameCube és különösen a Wii forradalmi megoldásai a játékélmény univerzalitását helyezték fókuszba, melyek révén a videojáték kikerült a hagyományos keretei közül és családok, baráti társaságok együttlétének élményévé vált.
A kockázatvállalás azonban nem mindig hozta meg a kívánt sikereket, ahogy a Wii U példája mutatja. Ezt követően a Switch újfent megbolygatta az iparágat a hibrid megoldásával, amely ötvözte a hordozhatóságot és a klasszikus konzolélményt, nemcsak saját, de népszerű külsős franchise-okat is platformjára hozva.
Jelenleg a Nintendo rajongói izgatottan várják a Switch 2-t, amely a modern technológiát és visszafelé kompatibilitást ígéri, miközben nem akarja lemásolni a riválisok útját, inkább saját ötleteit követve kíván új korszakot nyitni a játékok világában.