A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 6 perc

ModRetro M64: Vajon tényleg a MiSTer FPGA magját használja?

Leleplező, technikai részletekbe menő fejtegetés arról, hogy a ModRetro M64 valójában a MiSTer FPGA magját használja-e, és milyen szempontokból érdemes mérlegelni egy ilyen eszköz beszerzését.

A Pixel Cherry Ninja csatorna legújabb tartalmában a ModRetro M64 kerül fókuszba, amely egy újonnan bejelentett Nintendo 64 remake – ám nem csupán egy nosztalgikus eszközről van szó. Részletesen körbejárják, hogyan próbálják manapság megoldani a klasszikus konzolok modern tévékkel való kompatibilitását, miközben szóba kerül az eredeti hardverek költsége és bizonytalan elérhetősége is.

Felmerül a kérdés, hogy a ModRetro M64 vajon a jól ismert MiSTer FPGA core-t használja-e alapként, ahogy azt a korábbi Chromatic (Game Boy Color reimaginálás) esetén is tették. A videós több bizonyítékot és képi összehasonlítást mutat be, hogy megerősítse gyanúját: frame rate kijelzők és specifikus képkockaszámlálók helye utalhat az FPGA ZoomPaz fejlesztésére.

Továbbá megnyílik a vita arról, hogy érdemes-e az M64-et választani, vagy inkább közvetlenül egy MiSTer eszközt preferáljon az, aki már ismeri ezt a platformot – mivel az nem csak N64 játékokat tud futtatni, hanem számos más klasszikus konzolt is emulál. Az epizódban szó esik az esztétikai szempontokról, a technikai előnyökről, és arról is, mit jelent az open-source közösség számára, ha egy gyártó egy népszerű magot használ fel új készülékében.