Mitől olyan ellenállhatatlan a vágy, hogy lyukat ássunk – legyen szó tengerpartról, hátsó kertről vagy egy egyszerű videojátékról? Ez a videó boncolgatja az ásás furcsa vonzerejét, amely látszólag örök embertípustól indul ki – leginkább férfiaktól, akiknek szinte ösztönös belső motivációja a föld felforgatása.
Felmerül a kérdés, vajon miért ragadnak magukkal olyan játékok, mint az „A Game About Digging a Hole” (AGADAH) vagy a Motherload, amelyek alapvetően egyetlen tevékenységre, az ásás folyamatára építenek. Ezek a játékok az azonnali visszajelzés és sikerélmény élményét kínálják, miközben arra ösztönöznek, hogy egyszerű cselekedetek által tartós nyomot hagyjunk a világon – vagy legalábbis a virtuális világban.
A videó személyes élményen keresztül mutatja be, mennyiben különbözik az elméleti és a gyakorlati ásás: a való élet, föld, gyökerek és sár egészen más kihívásokat tartogat, mint bármely játék. Az alkotó saját kudarcai után mégis újra megpróbálja a nagy lyuk kiásását Hiddenite, Észak-Karolina híres drágakőbányájában – vajon sikerül-e?
Emellett számos kulturális utalásból és példából derül ki, hogy az ásás – vagy a lyuk mint metafora – milyen jelentős szerepet tölt be irodalomban, filmben és játékokban: elég csak a Shawshank Redemption, a Holes gyermekregény és film, vagy akár a Minecraft világára gondolni. Mit keresünk a föld mélyén, és hogyan tükrözi egy lyukásás-projekt a nagyobb emberi kérdéseket? Vajon van-e cél, vagy elég maga a folyamat?