Az elemzés fókuszában a Marvel’s Spider-Man videojáték-trilógiája áll, különös hangsúlyt fektetve a Spider-Man 2-re. A narrátor megvizsgálja, milyen tényezők tették a korábbi részeket kiemelkedővé, például a karakterek árnyaltságát és a történetmesélés tempóját.
Felmerülnek kritikák a Spider-Man 2 narratívájával kapcsolatban, amelyek a szokatlanul lassú vagy túlnyújtott küldetések, valamint a szerkezeti és tempóproblémák köré összpontosulnak. A videó alaposan kibontja, hol veszít fókuszt a cselekmény, illetve hogyan sikkadnak el érdekes karakterívek vagy szálak a túlzsúfolt forgatókönyv miatt.
Külön említést kapnak a karakterek (Peter Parker, Miles Morales, Harry Osborne) szerepei, párhuzamba állítva őket korábbi játékbeli vagy filmes verzióikkal. Az alkotó kitér rá, hogy bár vannak kiemelkedő epizódjai a sztorinak, például Craven és Martin Lee (Mr. Negative) háttértörténete, a főbb történeti szálak egészében mégis elsietettnek vagy elaprózottnak tűnnek.
Érdekes kérdések merülnek fel a két főhős közötti dinamika, a játékidő elosztása és a döntés kapcsán, hogy kinek mennyi hangsúlyt adnak. Továbbá, hogy vajon lehetséges-e két, egymással egyenrangú Spider-Man karaktert úgy középpontba helyezni, hogy egyikük se tűnjön mellékszereplőnek vagy kompromisszumnak.
A narrátor végül arra ösztönöz, hogy átgondoljuk: egy videojáték élményét mennyire befolyásolja a történet tempója, és hogy a jól sikerült játékmenet meddig képes ellensúlyozni a szerkezeti hiányosságokat.