A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 59 perc

Michael Devine a 3DO titkairól és a retro játékok feltámadásáról mesél

Egy exkluzív interjúban Michael Devine mesél a 3DO felemelkedéséről, az iparág átalakulásairól, legendás franchise-okról és a retro játékok újjászületéséről.

Egy különleges podcast epizódban betekintést nyerhetünk a 3DO világába és a 90-es, illetve 2000-es évek videojáték-iparába. Michael Devine, a 3DO korábbi értékesítési vezetője, mesél arról, hogyan került a játékiparba, milyen kihívásokat jelentett számára az ágazaton belüli pályamódosítás, és miként vált a hobbijából hivatás. Megosztja, hogyan működött együtt legendás cégekkel és kreatív szakemberekkel, mint például Trip Hawkins, illetve milyen volt a 3DO hardver- és szoftverváltás időszaka.

Az interjú során szó esik a 3DO konzol és az M2 rendszer ambícióiról, annak technikai áttöréseiről, iparági viszonyairól, de természetesen az üzleti kihívások és a piac realitásának összetett problémái is előkerülnek. Izgalmas anekdoták derülnek ki arról, hogyan került piacra vagy éppen leállításra egy-egy hardver, illetve mennyire fontos volt a szenvedély és a hit az újításban, még akkor is, ha a piaci siker elmaradt.

A beszélgetés második felében Michael pályája további állomásairól tudhatunk meg többet: a TDK Media aktív éveiről, a franchise-okkal kapcsolatos licencszerzési tapasztalatokról (mint a Shrek vagy a Pirates of the Caribbean), valamint arról, hogyan változtatta meg a videojátékos nosztalgia piacát a digitális kiadások elterjedése. Kitérnek arra is, milyen kihívásokkal jár a klasszikus játékok modern konzolokra történő újrakiadása, és mi teszi sikeressé a retro projektek új generációját.

Végül az adásban szó esik arról, miként lehet összehangolni a múlt iránti nosztalgiát az innovációval, és hogyan próbálják a retró játékokat a fiatalabb közönség és a gyűjtők számára is vonzóvá tenni. Izgalmas kérdések merülnek fel a fizikai és digitális játékkiadások jövőjéről, illetve a videojátékos örökség megőrzéséről.