A Metroid Prime 4 Beyond Nintendo Switch One Edition kapcsán a teljesítmény kerül középpontba, összevetve a játék eredeti és újabb konzolos változatait. Az alapos fejlesztési munka eredményeképpen a játék zökkenőmentesen fut 60 képkocka/másodperces sebességgel, mind dokkolt, mind kézi módban. Ennek ellenére a látványvilág jelentősen eltér az újabb Switch 2 kiadás 4K-felbontásától, hiányzik a friss HDR-támogatás, és a részletek sokszor elmosódottabbak.
Érdekesen vetődik fel a kérdés, hogy az eredeti Switch-hez igazított művészeti irány hogyan öregedett, és mennyire hatott a vizuális élményre, különösen kézi módban tapasztalható a gyengébb felbontás. A textúrák és modellek részletessége csökken, főleg a távolban, sőt a korai trailerekhez képest is más hatást keltenek bizonyos jelenetek.
Felmerül az is, hogy a hosszabb töltési idők miként befolyásolják a játékmenetet az eredeti Switch-en a Switch 2-hez képest. A végső kérdés, miként játszik szerepet a platformválasztás a játékélményben, különösen azok számára, akik nem terveznek váltani az újabb rendszerre, de mégis szeretnék átélni Samus legújabb kalandját.










