Az összefoglaló betekintést ad a Metroid Prime 4 Beyond első órájába, miután a szerző különleges lehetőséget kapott a Nintendo UK központjában, hogy több mint egy órát játsszon a várva várt játékkal.
Az élményről részletesen mesél, kiemelve az újonnan bevezetett pszichikus képességeket, amelyek új színt visznek a megszokott játékmenetbe, például a pszichikus szenzorok és azok használata különböző rejtvények megoldására. Felmerül a kérdés, hogyan illeszkednek ezek az újítások a klasszikus Metroid-fílinghez, illetve milyen újdonságokat hoznak a korábbi részekhez képest.
Szó esik a játékmeneti beállításokról is, mint a grafikai módok, a mozgásalapú irányítás, valamint arról, hogy mennyire lenyűgöző a játék látványvilága, főleg a különféle világok és biomes bemutatásánál. Érdekes gondolatokat vet fel az open world területek megoldásairól, valamint a zónák közötti váltás lehetséges módjairól.
A főhős, Samus magányossága, illetve a sorozatra jellemző atmoszféra fontossága is terítékre kerül, különösen egy új, beszédes kísérő karakter kapcsán, amely érzékeny pontja a rajongóknak. A kérdés, hogy mennyire illik egy ilyen társ a Metroid világába, és vajon hosszú távon jelen lesz-e a történetben, izgalmas vitatémát szolgáltat.









