Az anyag alaposan körüljárja az FPGA-alapú retro játékgépek világát, és különösen azt a kérdést, hogy a ModRetro M64 lehet-e a következő nagy lépés a platformok között. Az elhangzottak alapján számos forrás és iparági háttérinformáció kerül elő, amelyek révén láthatóvá válnak az aktuális fejlesztések irányai.
Kiemelten szó esik az Analog 3D készülékről is, amely 4K felbontás támogatásával és zárt rendszerével helyezkedik el az FPGA gépek piacán. Ezzel szemben a ModRetro M64 célja – legalábbis a hivatalos kommunikáció szerint –, hogy olcsón és nyitott firmware-rel biztosítson platformot a közösségi fejlesztéshez.
A videó kitér a fejlesztők személyére, a múltban futott N64 FPGA projektekre, valamint a ModRetro M64 mögött álló finanszírozói háttérre és ennek közösségi megítélésére is. Tágabb kontextusban felmerül, mennyire határozza meg egy projekt sikerét a fejlesztői közösség és a hardver mögött álló filozófia.
Végül több még el nem indult, titkos fejlesztés, valamint az innovációra és jövőbeli támogatásra vonatkozó kérdések is szerepelnek. A nyitott kérdések közé tartozik például, hogy a ModRetro M64 valóban kiszoríthatja-e a MiSTer projektet, fog-e rá épülni a fejlesztői közösség, és képes lesz-e meghatározni az open-source FPGA játék hardverek következő generációját.










