A beszélgetés a Sacred Symbols+ podcastban ezúttal a Kronos: The New Dawn című új túlélőhorror játékról szól. A műsorvezető, Colin Morardi, és vendége, Mattie Plays, saját tapasztalataik alapján elemzik a játék világát, rendszereit és témáit.
A játék egy alternatív történelmi, szovjet uralom alatt álló lengyel városban játszódik a ’80-as évek elején, ahol tudományos kísérletezés során kitör egy misztikus fertőzés. A beszélgetés során kiemelt témák a túlélőhorror hagyományai, a járvány és társadalmi izoláció allegóriája, a kollektivizmus kontra individualizmus, valamint a főhős és a többi szereplő emberiességének és identitásának fejlődése. Megvitatják továbbá a játékmenetet, a fegyverrendszert, az inventory-korlátokat, valamint a szabad választás érzését a cselekmény során.
Sokat foglalkoznak a játékkörnyezet által közvetített történetmeséléssel, az időutazás és a rejtélyek szerepével is. Felmerülnek olyan kérdések, mint például: mi okozta valójában a „változást”? Kik állnak a kollektíva mögött, és mi a céljuk az időutazókkal? Hogyan lehet felelős döntéseket hozni az információhiánnyal terhelt világban?
A beszélgetés során megidézik más, hasonló műfajú játékokat – például Dead Space, Silent Hill, Resident Evil – és kifejtik, mennyiben hatottak ezek a Kronos: The New Dawn-ra, illetve miben újít a Bloober Team az eddigi túlélőhorror tradíciókhoz képest. Érdekes felvetések születnek arról is, milyen mélységei vannak a kollektív trauma feldolgozásának, illetve hogy a játék hangtervezése és művészi iránya mennyiben járul hozzá az élményhez.