Ez a videó a Dragon Quest 4 zenéjének egyik különösen érdekes megoldását, a kromatikusan ereszkedő basszusmeneteket vizsgálja részletesen. A szerző először bemutatja, hogyan működnek ezek a basszusvonalak a főcímdalban: a basszus nem a hagyományos hangsor vagy dúr skála szerint mozog, hanem félhangonként ereszkedik lefelé, különleges színt adva az egyes akkordváltásoknak.
Különféle zenei példákon keresztül kerül előtérbe, milyen aprólékosan összerakott harmóniákat alkalmazott Sugiyama Koichi. Olyan kérdések merülnek fel, mint hogy miként képes a komponista akár a hangnemből kilépve, az akkordok révén mégis összefüggő dallamokat és egységes hangulatot teremteni.
A Royal Minuette című darabban például váratlan basszusmenetek rejtenek modern harmóniákat egy klasszikus háromnegyedes táncban. A zenei szerkezet és a basszusvonalak viszonya újabb kérdéseket vet fel: vajon miként lehet a kromatikus mozgásokat úgy beépíteni, hogy azok a hallgató számára természetesnek, sőt magától értetődőnek hassanak?
Felbukkannak olyan zenei megoldások is, amikor már maga a basszus szólam is eltűnik, de a harmóniák mégis csak kromatikus belső szólamokból épülnek fel. Ezek a részek további izgalmas zenei lehetőségeket és hangulati megoldásokat kínálnak a soundtrackben.
A hallgató lépésről lépésre fedezheti fel, hogyan járulnak hozzá ezek a trükkös zenei technikák a Dragon Quest 4 időtálló hangzásához és varázsához.