A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 35 perc

Kong eredettörténete és a majmok popkulturális kalandjai a Skull Islandon

A Skull Island: Rise of Kong második részében négy barát szórakoztató módon beszélget Kong eredettörténetéről, a játék jellemzőiről és a popkultúra híres majomkaraktereiről, miközben a nosztalgia és a humor sem hiányzik.

A Skull Island: Rise of Kong játékmenetének második részében Scott, Sam, Eric és barátaik humoros stílusban fedezik fel a játék világát, miközben folyamatosan összehasonlítják Kongot a popkultúra többi jelentős majom karakterével és filmjeivel. Lelepleződik, hogy milyen összetett a King Kong-saga öröksége, mennyi remake, folytatás, sőt paródia létezik az évtizedek során. Közben gyakran kitérnek a szerzői jogi vitákra, például a Donkey Kong vs. Universal Studios perre is, amely komikus anekdoták forrásaként szolgál.

Az epizód számtalan popkulturális utalással tűzdelt, megidézve olyan filmeket, mint a Mighty Joe Young, Space Chimps, Dunston Checks In vagy A majmok bolygója, miközben humorral beszélik át a különböző ‘majmos’ mozik jelentőségét és helyét a filmes panteonban. Felmerülnek a játék mechanikájának kérdései is – például mennyire adja vissza Kong fejlesztődő képességeit, vagy milyen érzés az ő bőrébe bújni.

Az is szóba kerül, vajon mennyire van értelme a történetnek, hogy Kong ilyen környezetben kalandozik, valamint hogy mennyire befolyásolta a popkultúrát a mitikus szörny karaktere. A beszélgetésekből kiderül, mennyire játszanak szerepet a nosztalgikus élmények és a generációs különbségek abban, hogy kinek mit jelent Kong figurája. Több mitikus filmes jelenet, popzenei utalás és ironikus megjegyzés színesíti a párbeszédet.

A játék vizuális és játékmenetbeli sajátosságairól is sok szó esik, például, hogy milyen a harcrendszer, mennyire adja vissza a ‘power fantasy’ érzést Kongként játszani, illetve milyen bugok vagy furcsaságok merülnek fel. Közös élcelődés alakul ki arról, mitől lesz egy játék vagy film igazán kultikus, és hogyan függ ez össze a felhasználói élménnyel, a nosztalgiával és a média folyamatos újrahasznosításával.