Bemutatásra kerül az Anbernic RG DS, egy kettős kijelzős, kb. 100 dolláros hordozható játékkonzol, amely a Nintendo DS élményével kívánja felvenni a versenyt. A készülék nagyobb, fényesebb kijelzőkkel és modern funkciókkal próbálja megkönnyíteni a retro és emulációs játékokat, miközben kiváló, kompakt dizájnnal és kényelmes, klikkes gombokkal kecsegtet.
Érdekes fejlemény, hogy a legutóbbi szoftverfrissítés javította az egyik fő hibát, a felső kijelző frissítési problémáját, és megjelentek közösségi fejlesztők alternatív operációs rendszerei is, mint például a Gamma OS, amely külön újításokat és extra teljesítményt kínálhat.
Felmerülnek viszont komoly kérdések a hardver erejével kapcsolatban: az öregedő processzor csak korlátozott emulációra képes; 3DS játékok szinte egyáltalán nem futnak, és a multitasking is jelentősen korlátozott. A multitasking funkció így elsősorban alapvető feladatokra alkalmas, például játék közbeni útmutatók böngészésére, de komolyabb alkalmazások párhuzamos futtatása – például YouTube és játék egyidejűleg – már gondot okoz.
A készülék emellett hamar felmelegszik, és az akkumulátor élettartama sem kiemelkedő, miközben a töltési idő hosszúnak számít. Felhasználói élmény szempontjából is akadnak még szoftveres problémák, például a játékok kinézetének testreszabásával vagy az érintőképernyő pontosságával.
Felmerül a kérdés, hogy kiknek lehet jó választás az RG DS. Vajon egy megszállott DS-rajongónak, egy nosztalgiázó alkalmi játékosnak vagy egy költséghatékony, új kettős kijelzős gépre vágyónak lehet valóban megfelelő? Mennyire érdemes kompromisszumokat kötni ár-érték arányban, mennyire beáldozhatóak a teljesítménybeli vagy ergonómiai gyengék?










