A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 27 perc

Kettős kijelzős retró élmény az Anbernic RG DS-sel – mennyire éri meg?

Az Anbernic RG DS egy modern, kettős kijelzős kézikonzol, amely komoly próbálkozás a Nintendo DS élményének újraalkotására, ám hardveres és szoftveres megkötései miatt nem minden játékos számára ideális választás.

Bemutatásra kerül az Anbernic RG DS, egy kettős kijelzős, kb. 100 dolláros hordozható játékkonzol, amely a Nintendo DS élményével kívánja felvenni a versenyt. A készülék nagyobb, fényesebb kijelzőkkel és modern funkciókkal próbálja megkönnyíteni a retro és emulációs játékokat, miközben kiváló, kompakt dizájnnal és kényelmes, klikkes gombokkal kecsegtet.

Érdekes fejlemény, hogy a legutóbbi szoftverfrissítés javította az egyik fő hibát, a felső kijelző frissítési problémáját, és megjelentek közösségi fejlesztők alternatív operációs rendszerei is, mint például a Gamma OS, amely külön újításokat és extra teljesítményt kínálhat.

Felmerülnek viszont komoly kérdések a hardver erejével kapcsolatban: az öregedő processzor csak korlátozott emulációra képes; 3DS játékok szinte egyáltalán nem futnak, és a multitasking is jelentősen korlátozott. A multitasking funkció így elsősorban alapvető feladatokra alkalmas, például játék közbeni útmutatók böngészésére, de komolyabb alkalmazások párhuzamos futtatása – például YouTube és játék egyidejűleg – már gondot okoz.

A készülék emellett hamar felmelegszik, és az akkumulátor élettartama sem kiemelkedő, miközben a töltési idő hosszúnak számít. Felhasználói élmény szempontjából is akadnak még szoftveres problémák, például a játékok kinézetének testreszabásával vagy az érintőképernyő pontosságával.

Felmerül a kérdés, hogy kiknek lehet jó választás az RG DS. Vajon egy megszállott DS-rajongónak, egy nosztalgiázó alkalmi játékosnak vagy egy költséghatékony, új kettős kijelzős gépre vágyónak lehet valóban megfelelő? Mennyire érdemes kompromisszumokat kötni ár-érték arányban, mennyire beáldozhatóak a teljesítménybeli vagy ergonómiai gyengék?